17 Mart 2021 Çarşamba

Ev Yapımı Supangle

 Merhaba,

Gelsin mi yine yılların tarifi. Bu tarifimde 10 yıldır sürekli yaptığım bir tarif.

Tarifi, yıllar önce Ülker markasının bir reklam kitapçığı tarifinden almıştım. 


Sağlıklı gıda arayışında yavaş yavaş gözümü açmaya başladığım dönemde, hazır pudinglerin alternatifi olarak kullamaya başladım bu tarifi. Tarif kakao severler için şahane bir tarif. Aslında tarifi daha önce yayınlamışım, bu sefer en son dokunuşlarla paylaşıyorum.

MALZEMELER

1 su brd. şeker
3-4 çorba kaşığı kakao
3 su bard. süt
2 çorba kaşığı un
1 paket vanilya
2 çorba kaşığı tereyağı

HAZIRLANIŞI

Ben kakaoyu çok sevdiğim için 4 kaşık kullanıyorum. 3 kaşık olarak da denedim. Daha hafif oluyor. Fakat bencesi 4 tür, tercih size kalmış. Bir tencerede tozşeker, kakao, süt ve unu mikserle 2-3 dakika çırpın. Bu aşamada biraz bekletirseniz kakao iyice çözündüğü için daha kıvamlı ve ince dokulu-pürüzsüz oluyor. Tencereyi ocağa alın ve orta ateşte tahta bir kaşıkla karıştırarak muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin. Tencereyi ocaktan alıp, vanilya ve tereyağını ilave edin. Kaselere paylaştırın, iyice soğuduktan sonra buzdolabında 2 saat bekletin. Soğuk olarak servis yapın. Servis yaparken evdeki malzemelerle süsleyin:)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...