6 Mart 2021 Cumartesi

Fermente Mutfağım

Bizim mutfak bir atölye gibi çalışıyor. Yaz başı reçellerle başlıyoruz, sonra tarhana, sonra sirke devamında zeytin...

Şimdi zeytinlerimi yazayım istedim. Sadece tuzdan ibaret zeytinlerimi.


Son iki yıldır harika zeytin yapmanın püf noktalarını da öğrendim, zeytinimin tadı bir başka. Tabii salamuralık iyi yeşil zeytin bulabilirsem.


Şehirlere yerleşen kalabalık nüfusları beslemek için, gıdanın doğal olgunlaşma sürecine müdale edildi. Gıda olması gereken besleyici diğerini hızla yitirdi. Yenildiğinde vücuda güç kuvvet olması gerekirken, sadece yük oldu.


Bunlar sonbaharda şişelere giren zeytinlerim. Yaklaşık 4 ayın sonunda açıyorum. Daha da beklenilebilir, fakat benim sabrım yok:)


Sonunda böyle bir tabak dolusu lezzete ulaşıyorsunuz.

Sırada tarhana ve kefir var...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...