11 Mart 2021 Perşembe

Ekşi Mayalı Ekmek

En güzel an...Bütün süreç tamamlandıktan sonra çekim anı.

Ekşi mayalı ekmek tarifi vermedim. Sadece deneyimlerimi paylaşıyorum, cesaret versin diye.

İnternet türlü türlü ekşi mayalı tariflerle dolu artık. Ben ilk ekmek yapmaya başladığımda deneme yanılma yöntemi ile yol aldım. Gerçi pek de yanıldığım söylenemez:) 


Bu şekilde iki ekmek yapıldı, soğuk ön mayalama ile harika bir ekmek oldu. Özetlemek gerekirse; ekşi maya, su, çavdar ve buğday unu, tuz yoğur ve buzdolabına kaldır, bunu akşamdan yapmalısın.

Ertesi gün dışarıda iki saat beklet, biraz su, beyaz un, tuz ve zeytinyağı ile tekrar yoğur. Dolaba kaldır, 6 saat beklesin, çıkar şekil ver. Tepside mayalandır, en az iki saat.  Fırına mini bir borcamda su yerleştir. 240 derece fırında yaklaşık bir saat pişir.

Köylerde gördüğüm mini bir sır, en son şekil verirken hamura biraz çörek otu katmalısın. Harika oluyor.


Bu da henüz emekleme aşamasında olan bir ekşi maya. Özellikle paylaşmak istedim. Yeni başlayanlara cesaret versin diye. Genelde iyice olgunlaşmış güçlü maya görüntüleri başlangıç aşamasında olanların gözünü korkutabiliyor.

Bu ekmekte hiç katlama yapmadım. Katlama her zaman şart değil. 

Katlama yapmazsanız ekşi mayalı ekmek olmaz diye bir koşul yok.

Katlama yaparsanız farklı, yapmazsanız daha farklı bir doku tad elde edersiniz.

Hangisi sizin için daha güzel, bunu siz deneyerek bulacaksınız. 

Un çok önemli, Kars unları her zaman iyidir. Sonra Gaziantep ve Konya diyebiliriz.

Her daim rastgelsin bütün güzellikler...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...