14 Ağustos 2011 Pazar

Tiramisu

Oğlumun 1. yaş günü için yaptığım pastalardan biri de tiramisu idi. Yayınlamak şimdi kısmet oluyor tarifi. Vaktim varsa kekini kendim hazırlıyorum tiramisunun, kakaolu pandispanya tarifinden. Vaktiniz yoksa, BİM de satılan kakaolu pasta kekini kullanabilirsiniz.
Mado da tiramisu yediyseniz eğer, o tadı başka bir yerde bulamazsınız. Nedeni kremasındaki badem aroması. Ben de tiramisu kreması için badem aromalı keşkül kullanıyorum.

MALZEMELER

Pandispanya
1 paket keşkül(badem aromalı)
2 yemek kaşığı nescafe
2 yemek kaşığı toz şeker
1 kutu labne peyniri
1 litre süt
Bir miktar kakao

Not: arzu edenler üzeri için bir tutam türk kahvesi kullanabilir.

HAZIRLANIŞI

Keşkülü paketin üzerindeki tarife göre hazırlıyoruz, ılınınca 1 paket labne peynirini ilave edip, iyice karıştırıyoruz. Sütün kalan kısmını ısıtıp, kahve ve şekeri kaynatmadan eritiyoruz. Kekin alt tabanını bu karışımla ıslatıp, kremanın yarısını ara kata döküyoruz. Pandispanyanın ikinci katını da yerleştirip, üstünü karışımla ıslatıyoruz. Kremanın kalan kısmını döküp, düzeltiyoruz. Bir elek yardımı ile kakaoyu kekin üzerine eliyoruz, dileyen bir miktar türk kahvesi de katabilir.

Bir gün buzdoladında bekletmeden tüketmeyiniz.

Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...