24 Kasım 2009 Salı

zeytinyağlı




Zeytinyağlıların sağlımız üzerindeki hafifletici etkileri tartışılmaz. Artık zeytinyağı da eskidi, ben sıklıkla kanola yağını duymaya başladım.

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI



Sağlıklı olduğu için, birçok faydasından dolayı kereviz gibi arada bir de yer elması pişirmeye çalışıyorum. Tadı biraz farklı geliyor, damak zevkime çok hitap etmiyor aslında. Tadına pek alışkın değilseniz, servis ederken yoğurtla deneyin derim, daha leziz oluyor.
 
MAZLZEMELER

1 kg. Yer elması
1/2 çay bardağı zeytinyağı
3 kaşık kıyma
1/2 kaşık biber salçası
1 adet ortaya boy soğan
3 kaşık pirinç (yarım saat önce ılık tuzlu suda ıslatınız)
1 demet dereotu (ben biraz maydanoz da kullandım)
2 kaşık limon suyu
Bir miktar sıcak su
Yeteri kadar tuz.

HAZIRLANIŞI

-Yer elmalarını soyup, limonsuyu ilave ettiğiniz bir kabın içine koyunuz. Bölmenize gerek yok çabuk pişiyor ve görüntüsü daha güzel oluyor.
-Bir tencereye yağın yarısını koyup (diğer yarısını piştikten sonra kullanacağız), soğan, salça ve kıymayı iyice kavurunuz.
-Yer elmalarını ve pirinci ilave edip, karıştırınız.
-Kaynattığınız, sıcak suyu yer elmalarının üstünü aşmayacak şekilde tencereye ilave ediniz.
-Yer elmaları yumuşayana kadar pişiriniz.
-Ocağınızın altını kapattıktan sonra, yağın diğer kalan kısmını ilave edip dere otunuzun yarısını tencereye ilave edip hafifce karıştırınız.
-Servis ederken tabağınızı dere otu ile süsleyiniz. Ben faydalarından dolayı birçok yemeğe maydanoz katıyorum, bunda da biraz kullandım. Ama dere otu daha çok yakışıyor.
-Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...