16 Kasım 2009 Pazartesi

yaş pasta

YAŞ PASTA TARİFLERİ;



 

Blog oluşturmadan önce yaptığım, sadece görüntüleri elimde mevcut olan pastalar. Aslında tarifleri aklımda ama, herhangi bir ayrıntıyı size verememek endişesi ile tariflerini yazmıyorum. En güzeli yapıldığı anda bütün ayrıntıları ile buraya aktarmak. Artık öyle yapmaya çalışıyorum


Yaz rüyası diyorum ben bu pastaya. Üzeri yaz meyveleri; şeftali, nektar ile süslenmiş. İçinde ise muz var. Üzerini pasta kreması ile süsleyip, yanlarını file fındık ile kapladım. Keki ise, klasik pandispanya.
Çilekler ilk çıkmaya başladığı aylarda yaptığım çikolatalı ve çilekli bir pasta. Ara katlarında çilek ve kremşanti var. Yanlarına bitter çikolatayı benmari usulu eritip, çikolata bandı yaptım.




Bu pasta çok özel bir pasta, altın tozları ile süslenmiş. Pahalı bir pasta yani. Pasta keki, klasik kakaolu pandispanya. Bir arkadaşımızın doğum günü için hazırlamıştım. 8 ayar yenilebilir altın tozları, arkadaşım Remziye'nin hediyesi.
 
 
 
 
   
Bu da mum yakıldığındaki ışıltılı hali.




Oğlumun 1.yaş günü için yaptığım tiramisu. Keki için, kakaolu pandispanya hazırladım. Tiramisu kreması için, badem aromasından dolayı keşkülü tercih ediyorum. Aynı zaman içine labne peyrini de ilave ediyoruz. Gerçek tiramisuya daha yakın bir tad oluyor.
Pandispanya hazırlamak zor geliyorsa, BİM de satılan kakaolu pasta keki de tiramisu için güzel oluyor, tavsiye ederim.

2008 yılındaki 1.yaş günümüzün asıl pastası, tiramisu değildi tabiki, onun için ilk yaş pasta denememi yapmıştım, gece 3 saatlik uykuyla ayakta durarak.
Bunu da ayrıca çekmemiştim, bir fotoğraf karesinin içinden kesip aldığım için biraz tuhaf duruyor.


Badem aromalı undan yapılmış kubbeli pasta. Karamelli pasta kreması ise bu pastaya çok yakıştı. Sinangil badem aromalı kek unu ile hazırlayıp, kelepçeli kalıpta pişirdiğim keki, servis ederken, bademle süsledim.


Bu da genetiği biraz değişikliğe uğramış bir bisküvili pasta. Ara katlarında fındıklı puding kullandım, üstünü de vanilyalı pasta kreması kullandım. Biraz fıstık ve kiraz şekeri ile üstünü süsledim..





4 yorum:

  1. çok güzel görünüyorlar :)

    YanıtlaSil
  2. MERHABALAR...
    BU TARİFSİZ PASTALARDAKİ TARİFSİZ LEZZETLERİ ÇOOOK ÖZLEDİK...
    TABİKİ DE EN ÇOK TAHAYI ÖZLEDİM..
    EN KISA ZAMANDA GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE...

    GÖRÜŞMEK ÜZERE AZİZE

    YanıtlaSil
  3. İYİ GÜNLER ZEYNEP HANIM,
    SİTENİZİ ARKADAŞLAR TAVSİYE ETTİ. OĞLUNUZUN YERİNDE OLMAYI ÇOK İSTERDİM. BÖYLE BECERİKLİ BİR ANNESİ OLDUĞU İÇİN ÇOK ŞANSLI. ÇALIŞMALARININ DEVAMINI DİLERİM...KOLAY GELSİN...
    NAHİDE..

    YanıtlaSil
  4. Nahide Hanım, güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Siteyi ziyaretiniz beni mutlu etti. İşlerinizde kolaylılar dilerim. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...