5 Temmuz 2012 Perşembe

Yoğurtlu Bulgur Topları



Merhaba değerli dostlar, geçmiş Berat  Kandilinde hepimizin berat etmiş olma ümidiyle yeniden buradayım.
Oğlum Taha'nın iştahı pek zayıf bu günlerde, ona hergün ayrı bir menü hazırlamak zorunda kalıyorum.
Yorucu bir yılın ardından her ne kadar sabahları uyumasını istesem de, onu hazırlayıp, yaz kursuna gönderiyorum. Sabahları çay içmiyor, meyve suyu ve süt içmesini ben istemiyorum. Bunların yerine içecek olarak kırmızı eriği  az şekerle kaynatıp ona hazırladığım meyve suyunu içiyor, tavsiye ederim, rengi de pek hoş oluyor.
Şimdi vereceğim tarif Bugün gazetesinden alınmış. Bunun benzerini Hatice Ablamın gününde, gün sahibi Ayşe Hanım yapmıştı pek beğenmiştik. O zaman tarifini sormak aklıma gelmedi. Benzerini gazetede görünce denemek istedim.
Biz ailece beğendik, oğlum da severek yedi. Birkaç püf noktası dışında, kolay ve hafif bir tad.
Dikkat etmeniz gereken; bulguru yeteri miktar su ile ıslatıp,  iyice yoğurmak o kadar.


MALZEMELER

1,5 su bardağı ince bulgur(köftelik)
2 çorba kaşığı un
1 tatlı kaşığı salça
1 yumurta
Sıcak su
Tuz
Maydanoz

Sosu İçin

1 su bardağı yoğurt
3 diş sarımsak
1 çorba kaşığı tereyağ
kırmızı pul biber-nane

HAZIRLANIŞI

Bulguru bir kabın içine alıp, üzerini geçecek kadar sıcak su ile ıslatıp, 10 dakika bekletin. Üzerine unu, tuzu yumurtayı, salçayı ve kıyılmış maydanozu ekleyip iyice yoğurun. Ben yoğurmaya başlamadan önce, karışıma birkaç birkaç damla zeytinyağı döktüm. Karışım iyice özleşmezse suya girince dağılabilir. Bu harçtan küçük parçalar kopartıp, yuvarklak köfteler yapın ve ortasını bastırın, yukarıda görüldüğü üzere.
Hazırladığınız köfteleri kaynayan tuzlu suda haşlayıp, servis tabağına koyduğunuz sarımsaklı yoğurdun üzerine alın. Üzerine eritilmiş kırmızı biberli tereyağını yakıp gezdirin. Oğlum acı biber sevmediği için ben tatlı biber ve nane kullandım.
Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Biz buna sarmısaklı köfte deriz. Annem bunu göz kararı yapar, el alışkanlığından. Hatta dövmenin, nohutun, yeşil ve kuru soğanın... bir çok malzeyle bu bulgur toplarının bulunduğu bir çorba yapıyor annem Zeynep Betül toplu çorba diye çok seviyor.

    YanıtlaSil
  2. Paylaşımlarınız gerçekten bizi çok keyiflendiriyor ve Buzboru olarak başarılarınızın devamını diler.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...