1 Mart 2010 Pazartesi

Havuçlu Kek

 

Kış mevsimine yakışan güzel bir havuçlu kek yaptım. Tarif Çoşkun Ustadan alınmış. Havuçlu keki Yesilkivi sitesinde Seçil Hanım tarafından yayınlanmış. Çok güzel görünüyordu, ben de denemek istedim. Sonuç mükemmel.
Kekin iç malzemesi(ceviz ve havuç) bana fazla geldiği için azaltmıştım; ama bir dahaki sefere belirtilen miktarda kullanmaya karar verdim.
Tarifi Seçil Hanımın uyarladığı şekli ile aynen yazıyorum:


MALZEMELER:

13 yumurta (6 tane kullandım)

500 gr seker (yarısını kullandım, bardak hesabıyla 1,5 su bardağı)

500 gr un (yarısını kullandım, bardak hesabıyla 2,5 su bardağından biraz az)

300 gr aycicek yagı (yarısını kullandım, bardak hesabıyla 1 su bardağı)

500 gr iri kıyılmıs ceviz (yarısını kullandım, bardak hesabıyla 1,5 su bardağı)

1 kg rendelenmiş havuc (yarım kg kullandım, yaklaşık 6 orta boy havuç)

20 gr kabartma tozu (1 paket kullandım)

1 yemek kasıgı tarcın (tepeleme 1 tatlı kaşığı)
YAPILIŞI:

Yumurta ve sekeri mikserle (en az 10 dakika, kremamsı bir kıvama gelene kadar) diger tum malzemeleri el yardımı ile karıstırıyoruz.

Tabanı folyo veya yaglı kagıt ile kaplanmıs tepsiye dokuyoruz.

160 derecede yaklasık 26 dk.bizim fırınlarımız içindir (ben aynı ısıda biraz daha uzun pişirdim)

Bu tarifi derin kek kalıplarında yapmayınız.

Baklava tepsileri veya benzeri tepsiler içindir.

Not: En iyi sonuç için mutlaka terazi kullanın, bardak 200 ml alan standart boylardan olacak…
Malzemelerle (parantez içindeki) en 24 dilim kek çıkar…
Kek, yumuşacık oluyor. Benim elimde Sinangil Hindistan Cevizi aromalı un olduğu için onu kullandım. Tarçın, hindistan cevizi derken bayağı aromalı bir kek oldu. Yumurta sayısının fazla olması korkutmasın, hiç koku yoktu kekin içinde. Taha'nın iki dilim keki, iştahla yediğini görünce, dedim ben bu keki sürekli yapmalıyım.

Sırada börek tarifim var, en kısa zamanda yayınlayacağım.

2 yorum:

  1. Merak edenler için söylüyorum, ben de tarifi yarım ölçü kullandım. Kek geç bayatlıyor arkadaşlar. Geçen pazar yaptım, perşembe hale tazeydi. İlk yaptığımda biraz yağlı olduğunu düşünmüştüm, bekleyince yağlı görüntüsü de kayboldu.

    YanıtlaSil
  2. Bu kek için durup durup yorum yazmak geliyor içimden, sitedeki 10 numara keklerden biri.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...