20 Temmuz 2013 Cumartesi

Kayısılı Kek

Nisan-Mayıs ayından kalma bu tarifi kayısı suyu ile hazırladım. Şimdi ramazan günlerinde niye kek tarifi demeyin, bu ramazan en önemli hazırlığım ve uğraşım; gün içinde çocukları hem oyalayacak hem de doyuracak bir menü oluşturmak oluyor. İftar sofraları hafif geçtiği için, mutfaktaki mesaimin çoğunu çocuklara harcıyorum.

MALZEMELER

-3 yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 türk kahvesi fincanı sıvıyağ
-1/2 su bard. kayısı suyu( kayısı hoşafından kullandım)
-2 su bard. beyaz un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket  vanilin
-1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi

Üzeri İçin; 
Kırık Fındık



HAZIRLANIŞI

Yumurtaları ve şekeri köpük kıvamı alıncaya kadar çırpın. Sıvı yağı ve kayısı suyunu ekleyin. İki kere elediğiniz beyaz unu tahta kaşıkla karışıma ilave ediniz. En son kabartma tozu, vanilin ve limon kabuğu rendesini de karışıma ilave edip, karıştırın. Kalıp olarak yuvarlak kelepçeli bir kek kalıbı kulllandım ben. Kek kalıbının içine yağlı kağıt serip, içine biraz tereyağ sürün ve un serpin. Fazla unu döktükten sonra, kek karışımını kalıba dökünüz. Üzerine kırık fındıkları da koyduktan sonra, önceden ısıtılmış 160 derece fırında 40-45 dakika pişiriniz. Daha yüksek ısıda pişirmeyin lütfen.

Afiyet Olsun.

Arkadaşım Remziye ailesi ile birlikte bizi ziyarete geldiğinde, kayısı suyu yerine aynı miktarda çay demi kullandım, sanırım o da güzel olmuştu. Onun içine biraz da parça fındık koymuştum.

1 yorum:

  1. Pamuk gibi bir kekti, ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...