1 Mayıs 2013 Çarşamba

Kadınbudu Köfte

Lezzetine hayran olduğum bir köfte çeşididir, kadınbudu. Dışarıda onu her yediğimde pek zahmetli olsa gerek bunun yapımı derdim, nihayet deneme fırsatım oldu. Bana, bu köftenin yapımı görüntü ve tadına göre bayağı kolay geldi.

Fotoğraf makinemden silinen fotoğraflar arasından geri getirilmiş bir görüntü olduğu için,  görüntü pek net değil. Çözünürlüğü bozulmuş aşağıdaki fotoğraf için özür diliyorum.



MALZEMELER

-500 gr. yağsız kıyma
-2 çorba kaşığı pirinç
-1 soğan
-Sıvıyağ
-1/2 demet maydanoz
-Karabiber, tuz, yenibahar
-3 yumurta
-3 çorba kaşığı un

Kızartmak için;
Sıvıyağ

HAZIRLANIŞI

Pirinci ayıklayıp, yumuşayıncaya kadar haşlayıp, suyunu süzün. Kıymayı iki eşit parçaya bölün. tavaya sıvıyağı koyup, küp küp doğradığınız soğanları pembeleşene kadar çevirin, içine kıymanın yarısını ilave ederek iyice kavurun. kıyma soğuduktan sonra içine; maydanoz, tuz, karabiber, pirinç, yenibahar ve kalan kıymayı koyup iyice yoğurun. köfte harcından yumurta büyüklüğünde parçalar koparıp, ıslattığınız avucunuzla yuvarlayın,  yassılaştırarak oval köfteler yapın. Tüm köfteler bitince önce una, sonra çırpılmış yumurtaya bulayıp, kızgın yağda iki tarafı da altın sarısı bir renk alıncaya kadar kızartın. Sıcak veya soğuk servis yapabilirsiniz afiyet olsun.

Yukarıdaki görüntüyü telafi edecek birkaç görüntü ile gönderiye son vereyim. Daha önce tarifini verdiğim tuzlu kekin yeni görüntüleri bunlar:





Lezzetli ve bol şükürle dolu günler diliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...