21 Ekim 2010 Perşembe

Çikolatalı Muffin

İlk defa iki yıl önce denemiştim Muffin, hala aynı tarifi kullanarak yapıyorum çok ta güzel oluyor. Sizinle de paylaşmak istedim.
Tarif http://www.dunyamutfaklarindan.net/ sitesinden alındı.





                                           Yanında bir bardak çayla güzel oluyor.

Malzemeler :
1 adet yumurta
125 gram tereyağ
½ su bardağı yoğurt
¾ su bardağı süt
80 gram bitter çikolata
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı karbonat
2 yemek kaşığı kakao
½ çay kaşığı tuz
2,5 su bardağı un
1 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
1 su bardağı toz şeker
Yapılışı :
Tereyağını ve küçük parçalara kestiğimiz çikolatayı bir kaba alıp benmari usulü eritelim ve soğutalım.
Yumurta, süt, yoğurt, vanilya ve margarin-çikolatayı karıştıralım.
Diğer tarafta büyük bir kabın içinde un, kakao, portakal kabuğu rendesi, şeker, tuz, kabartma tozu ve karbonatı iyice harmanlayalım.
Bu toz karışımını sıvı karışıma ilave edip karıştıralım.
Yağladığımız ya da kek kapsülleri yerleştirdiğimiz muffin kalıplarına hamurumuzu paylaştıralım.
Çok kabaran bir hamur oldugundan kalıpları yarısına kadar doldurmak yetiyor.
Daha sonra 170C de 25 dakika kadar pişirelim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...