12 Aralık 2014 Cuma

Tahinli Kek

Merhaba,

Büyük oğlum Taha'nın bebekliğinden beri yaptığım tahinli kek tarifini paylaşacağım sizinle. Bu kek, aslında pek de sevmediğim tahini tüketmek için tercih edilen bir yoldu. Süt veren annelerin tahin tüketmesinin faydalı olduğu söylenir.
Özellikle bu kış aylarında tahin yemek, insanın kanını ısıttığı için pek makbul.


MALZEMELER

3 yumurta
1 fiske tuz
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ(fındık yağı kullanıyorum)
1/2 su bardağı süt
1/2 su bardağı yoğurt
1/2 çay bardağı tahin
1 paket kabartma tozu
3 su bardağı un

Üzeri İçin

1 su bardağı tahin
3/4 su bardağı süt
2 yemek kaşığı pudra şekeri
4 yemek kaşığı kırık fındık





HAZIRLANIŞI

3 yumurta 1 fiske tuz ile mikserle çırpılır, toz şeker üç seferde yumurtalara eklenerek yaklaşık 10 dakika daha çırpılır. Sıvıyağ yavaşça karışıma akıtılır, diğer sıvılarda eklendikten sonra artık mikser kullanılmaz. Un ve kabartma tozu karışıma ilave edilerek tahta kaşıkla alttan üste doğru karıştırılır. Bunu yapmakta zorlanıyorsanız, hamur aparatlarını takarak mikserin en düşük ayarında kek hamurunuzu birkaç kez çırpabilirsiniz.

Ben borcam dikdörtgen tepsi kullandım(en büyük kenarı tırtıklı tepsinin bir küçük ebatını kullandım). Kek kalıbınıza tereyağ sürüp unlayın, fazla unlarını silkeleyin. Hamurunuzu kek kalıbınıza düzgünce yayıp, 160 derece önceden ısınmış fırında yaklaşık 40 dakika pişirin.

Kek piştikten sonra ilk sıcağının çıkmasını bekleyin. Tahini sütle çırpıp, pudra şekerini ekleyerek karıştırın. Kekin üzerine kırık fındıkları serpip, üzerine de tahini gezdirin. Kek soğuyup, sosunu çekene kadar bekleyin. Minik minik dilimleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.

1 yorum:

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...