29 Ağustos 2014 Cuma

Ekşi Mayalı Poğaça

Merhaba,

Sizi daha fazla bekletmeden, ekşi mayalı poğaça tarifimi paylaşmak istedim. Bir önceki yazımdan da takip ettiğiniz gibi bu tarif, başlı başına bir poğaça tarifinden ziyade, artan pizza hamuru ile hazırlanmış bir poğaçadır.

Normal maya ile hazırlanmış ürünlerde, yağlı ve şekerli tadlar almak yerine; ekşi mayalı ürünlerde uzun süre damağınızda kalan aromalar alıyorsunuz. Anlatması zor, yaşamanız lazım.



Poğaça hamurunun tarifi burada, siz sadece 1. ve 2. aşama ile hamuru hazırlayıp beze haline getireceksiniz. Söylediğim gibi, hamuru pizza için hazırlamıştım, sırf bir poğaça hamuru hazırlasaydım, aynı hamurun içine bir yumurta kırıp, yağ miktarını artırırdım.

Gelelim poğaçayı nasıl hazırladığımıza:

Tarifteki hamur bezelerinden birinin içini açıp, bir yemek kaşığı yumuşak tereyağı ilave ediyorsunuz. Bununla hamurunuzu güzelce yoğurup, topan yapıyorsunuz. Tekrar dinlenmeye aldığınız kabaran hamurunuzu(dinlenme süresi oda sıcaklığına göre 1 saati bulabilir), unlanmış tezgah üzerine alıp 3 yada 4 poğaça olacak şekilde eşit hamurlara bölün. Hamurları elinizle açıp, içine peynir, zeytin vs. koyup kapatın, kenarlarını bastırıp yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve biraz daha mayalanması için tepside bekletin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, 180 derece fırında 25-30 dakika pişirin.

 

Fırından yeni çıkmış poğaçalar, ille de büyük yaparım ben poğaçaları. Belki 190 gr. lık bu hamurdan 5 tane bile çıkarabilirsiniz.


Afiyet olsun.



2 yorum:

  1. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Anunturi, tarifleri copii yaparken, kaynak gösterip tariflerin orijinalinin linkini de vermeyi unutma lütfen. Selamlar.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...