7 Haziran 2014 Cumartesi

Vişneli Ruşeymli Kek

Artık herkes biliyor, buğday rafine edilip, beyaz una dönüştürülürken yararlı bütün bileşenleri alınıyor; rüşeym mesela.
Selva'nın yeni ürünü buğday rüşeymini aldım. Ne ilginç değil mi? Ürünün kendisine ait bir bileşeni ondan ayırıyorlar, biz onu alıp tekrar ekliyoruz!
Hasılı vişneli kekime buğday rüşeymi ekledim. Bu aralar fotoğraf makinem bozuk olduğu için, görüntüyü webcam ile çektim. Kullandığım kek kalıbı Zenker'in kalpli kalıbı. Sevgili Resim Öğretmeni arkadaşım hediye etmişti, Bartın'da. Keki çok özel birisi: Çiğdem Hanım için hazırladım. Bu hafta sonu oğlu ziyaretine gelmişti.


MALZEMELER

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvıyağ
3/4 su bardağı ılık su
2 su bardağı un
1/2 su bardağı buğday rüşeymi
1 limon kabuğu rendesi
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı vişne

Üzeri İçin;

Pudra Şekeri
HAZIRLANIŞI

Oda sıcaklığındaki yumurtaları şeker ile çırpıyoruz. Şekeri 3 seferde ekleyelim lütfen. Kek hamuruna ılık su ve sıvıyağı ince ince akıtarak ekleyip hafif karıştıralım. Unu, kabartma tozu, vanilya ve rüşeymi ekleyip, alttan üste doğru spatula ile karıştıralım. Limon kabuğunu rendeleyelim. Yıkayıp kuruladığımız vişneleri hafif un-pudra şekeri karışımına bulayıp kekin üzerine yerleştirelim. 160 derece önceden ısınmış fırında pişirelim. Kürdan testi yapıp, içi pişince keki çıkaralım, ılıyınca üzerine pudra şekeri döküp servis edelim. Vişne ile ilgili diğer yaptıklarıma bakmak isterseniz, burada ve burada bulabilirsiniz..

Afiyet Olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...