27 Aralık 2009 Pazar

Buğday Yarması Çorbası



Pirinçle yaptığımız yoğurt çorbasını bir de gendime(aşurelik buğday) ile deneyeyim dedim. Pirince göre daha tok bir yapısı olduğu için çorbada daha gösterişli duruyor.

MALZEMELER

1/2 su bardağı gendime
1 su bardağı yoğurt
2 kaşık un
3 kaşık tereyağı
1 kaşık sıvıyağ
10 bardak ılık su
1 bardak su (oda sıcaklığında)
1/2 yemek kaşığı kuru nane
Yeteri kadar tuz

HAZIRLANIŞI

Gendimeyi 1 gün önceden ılık su ile ıslatıyoruz. Bir tencerede bir kaşık tereyağ ve sıvıyağı 1 kaşık un ile kavuruyoruz. Un iyice kavurulduktan sonra üzerine 10 bardak ılık suyu ilave ediyoruz. Gendimeyi de ilave edip kısık ateşte gendime biraz yumuşayana kadar, yaklaşık 20 pişiriyoruz.
Ocağın altını kapatım 15-20 dakika çorbanızı dinlendiriniz. Sonrasında kapağını açıp, buharının çıkmasını sağlayın.
Çok sıcak olursa yoğurdunuz kesebilir. Bir kapta yoğurt ile bir kaşık unu iyice karıştırıp, üzerine 1 bardak suyu ilave ediniz. Karışımınıza tencereden 4-5 kaşık çorba ilave edip, karışımı tencereye boşaltınız. Çorbanızın tuzunu ilave edip, orta derece ateşte, 6-7 dakika pişirip altını kapatınız.
Bir tavada, 2 kaşık tereyağı ile nanenizi kavurup, çorbanızın üzerine ilave ediniz.

Ben çorba terbiyesi için yumurtayı sevmiyorum. Bu şekilde gendimeyi çorba suyu ile kaynatırsanız zaten kıvamlı bir hale geliyor.
Yazdığım aşamaları sabırla uygularsanız harika bir çorba ortaya çıkıyor.





3 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. En kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  3. Misafirlerime en çok kullandığım lezzetli bir çorba. Remziye

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...