25 Temmuz 2012 Çarşamba

KIYMALI ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

Ramazan da elbette her gün çorba, her güne bir çorba...Bu gün kıymalı arpa şehriye çorbası hazırladım. İftar telaşından görüntüler istediğim gibi değil ama, taze domatesle çok lezzetli oluyor bu çorba.

MALZEMELER
3 adet domates
1 tutam maydanoz
1 tane yeşil biber
1 yemek kaşığı dolusu kıyma
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı tereyağı ve bir miktar zeytinyağı
6-7 bardak sıcak su
4-5 yemek kaşığı arpa şehriye
tuz



HAZIRLANIŞI

Zeytinyağını ve tereyağını bir tencereye alıp, eriyen yağ ile birlikte kıymayı ve yeşil biberi kavurun. Üzerine biber salçasını da ekleyerek kavurmaya devam edin. 3 adet orta boy domatesinizin kabuğunu soyup rendeledikten sonra, bu aşamada çorbaya ekleyin ve  5 dakika daha çorbanızın harcını pişirin. Sıcak suyunuzu da çorbaya ekledikten sonra 10 dakika çorbanızı kaynatın. Arpa şehriyenizi ve tuzu ekleyip, şehriyeler yumuşayana kadar çorbayı orta ateşte kaynatın. İnce kıydığınız maydanozları çorbanıza ilave edip, tencerenin altını kapatın. Çorbanın kıvamı için un eklemeye gerek yok(önceden ekliyordum), zeytinyağı kullanmanızı da özellikle tavsiye ediyorum, bu çorbaya çok yakışıyor.

Afiyet olsun.

Ramazandan önce bir parça vişne ile meşgül oldum. Adile Hanım ve eşi, vişne bahçelerinden bize de hatırı sayılır miktarda vişne getirdiler, buradan da teşekkür ediyorum kendilerine.


Organik bunlar...Bir kısmı yıkanıp, sapları ayıklandıktan sonra dondurucuya girdi. Bir kısmı da kaynatılıp, kavonozlara dolduruldu tarafımdan.
 Kaynattığım vişneleri sıcakken kavanozlara doldurdum, şişeleri ters çevirip bir anlamda vakumlanmalarını sağladım.
Hayırlı ve bereketli günler diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...