6 Mart 2010 Cumartesi

Mayalı Börek

Bu börek tarifi, Arçelik fırınımın pişirme rehberinden. Ben böreği ilk yaptığımda görüntüleyemedim.Isınması için tekrar fırına verdikten sonra görüntüleyince biraz daha kızarmış bir görüntü ortaya çıktı. Kitabın yazarı Mengen Meslek Yüksek Okulu Öğretim Görevlisi Cemal Türkan.
Tarifte börek içi için kıyma kullanılmış, ben ıspanak kullandım. Ama sizin için, orijinal tarifi yazacağım.
Hep merak etmişimdir şu kıyır kıyır börekler nasıl açılır diye, bu tarif beni ziyadesiyle memnun etti.

HAMUR İÇİN MALZEME

7 su bardağı un
3 su bardağı süt
Yarım paketten biraz fazla yaş maya
Tuz-2 çay kaşığı

BÖREK İÇİ

4 adet soğan
300 gram kıyma
1 demet maydanoz
Karabiber
1 paket margarin

TEKNİK ÖLÇÜ

700 gr un, 60 cl süt, 30 gr yaş maya, 300 gr kıyma, 300 gr soğan, 250 gr margarin, 20 gr tuz.

HAMUR HAZIRLAMA

Maya, yarım su bardağı ılık suda 5 dakika ıslatılır ve erimesi sağlanır(ben sütün kendisnden kullandım). Bir kaba un eleenip tuz ve maya ilave edildikten sonra içine 3 su bardağı ılık süt katılır. Yumuşakça bir hamur yoğrulur. Hamur, ılık bir yerde yaklaşık bir saat süreyle mayalanmaya bırakılır.


İÇ HAZIRLAMA

Soğan doğranır ve bir kaşık margarinle kavrulur. İçine kıyma ilave dilip 5 dakika pişirilir. Daha sonra içine tuz, biber ve doğranmış maydanoz katılıp karıştırılır.

HAMURU TEPSİYE DÖŞEME

Hamur iki eşit parçaya ayrılır. Her parça yarım santim kalınlıkta açılır(ben aceleden biraz kalın açtım) ve eritilmiş margarinle üzeri yağlanır. Hamur parçaları rulo şeklinde dürülür. Her ruloanun bir ucundan başlayarak yuvarlak şekilde kıvrılır, bu iki yuvarlanmış hamur bir tepsiye konulur ve buzlukta 15 dakika dinlendirilir. Fırın tepsisi yağlanır. Hamurlardan bir tanesi tepsi büyüklüğünde merdane ile açılıp tepsiye döşenir. Üzerine kıymalı iç yayılır. Diğer hamur parçası da açılıp, ikinci kat olarak, kıymanın üzerine yerleştirilir ve üzeri yağlanır.

BÖREĞİ PİŞİRME

Mayalı börek, fırına verilmeden önce 20 dakika kabarması için dinlendirilir. Fırın 190-200 derecede ısıtılır ve börek fırına veilir. 25-35 dakika pişirilir.

PÜF NOKTASI

Hamurun buzluğa konma amacı, böreğin gevrek olmasıdır. Börek fırından çıkarıldıktan sonra üzeri nemli bir bezle örtülerek yumuşak olması sağlanır. Mayalanma esnasında üzerine birşeyle örterek ılık bir ortamda bekletilmelidir.



Ben bu tarifin ölçülerini yarıya indirerek bir de peynirli börek denedim o da çok güzel oldu.




Biraz pide görüntüsünü andırıyor.


Dilimler flu çıkmış ama, fikir versin diye yine de ekledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...