9 Şubat 2010 Salı

kurabiye tarifleri




KAYA KURABİYE TARİFİ

Şimdi size çok sağlıklı bir kurabiye tarifi veriyorum, daha doğrusu iletiyorum; çünkü tarif Zerrin Hanıma ait. Çok becerikli bir hanım kendisi. Oğlum ve ben kurabiyeyi çok beğendik ve tarifini de, onun izni ile sizinle paylaşmak istedim.
Kaya kurabiye, sanırım adını görüntüsünden aldı. Çünkü kendisi gayet hafif ve leziz bir kurabiye.


MALZEMELER

125 gr. zeytinyağlı becel (oda sıcaklığında yumuşamış)
2 yumurta
1 su bardağı toz şeker(tercihen esmer şeker)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
Yeteri kadar un

ÜZERİ İÇİN

1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı şeker



HAZIRLANIŞI

Bir kabın ortasına unu ve kabartma tozunu eleyip, diğer malzemeleri de ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde ediniz. Son olarak limon kabuğu rendesini de ekleyiniz.

Elinizle küçük parçalar koparıp yuvarlayınız. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine kurabiyelerinizi yerleştiriniz. Biraz çatalla bastırıp, üzerlerine yumura sarısı sürünüz. Eğer esmer şeker kullanıyorsanız, kurabiyelerinizin üzerine biraz şeker serpiştirip 170 derece fırında 25 dakika pişiriniz.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...