6 Şubat 2010 Cumartesi

Rulo Pasta

RULO PASTA

Epeydir yapmamıştım rulo pasta, nihayet kısmet oldu. Bu sefer, yumurtaların sarısı ile beyazını ayrı çıpmak yerine birlikte çırptım; çünkü pek vaktim yoktu. Aradaki farkı da merak ediyordum zaten. Dokusu diğeri kadar esnek ve düzgün olmadı, ama acil durumlarda yapılabilir.




Tarifim, herkesin bildiği klasiklerden.

MALZEMELER

4 yumurta
125 gr un
125 gr şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

KREMA

1 paket krem şanti
1 bardak süt

İÇ MALZEME

İki tane muz
5 kaşık süt(Pandispanyayı ıslatmak için)

HAZIRLANIŞI

Bu tarif 4 yemek kaşığı un, 4 yemek kaşığı şeker olarak verilir. Tepeleme 4 yemek kaşığı un, 125 gr yapıyor, ama şeker biraz daha akışkan olduğu için tam tepeleme doldurulmuyor. Ben sizin için ölçtüm 6-7 yemek kaşığı keşer 125 gr. yapıyor.

4 yumurta ile şekeri 10-12 dakika rengi açık sarı oluncaya kadar iyice çırpıyoruz. Üzerine kuru malzemeleri eliyoruz, tahta bir kaşık yardımıyla fazla söndürmeden karıştırıyoruz.
Mikserin hamur yoğurma apartlarını düşük ayarda kullanarak da karıştırma işlemi yapabilirsiniz. Büyük boy fırın tepsisine yağlı kağıdı serip,bir miktar tereyağ sürüp, unlayınız. Üzerine hamurunuzu döküp 175 derce fırında 15-20 dakika pişiriniz.
Fırından çıkardığınız pandispanyayı, aynı büyüklükte bir yağlı kağıt ya da bir bez ile içine doğru rulo şeklinde katlayınız.
Ilık hale gelince, kağıttan pandispanyayı çıkarınız.

Krem şantiyi bir bardak süt ile çırpınız. Pandispanyanın önce iç kısmını ıslatıp, kremanın yarısını sürüyoruz. Muzlarımızı soyup, uçlarından 2-3 santim kadar kesiyoruz. Muzları pandispanyanın kenar kısmına yerleştirip, içe doğru katlıyoruz. Uygun büyüklükteki bir tepsinin iç kısmına biraz krem şanti sürüp, pastayı onun üzerine oturtuyoruz. sütle üstünü ıstalıp, kalan krem şantiyi sürüyoruz.(Krem şantinin daha iyi şekil almasını isterseniz, çırptıktan sonra 30 dakika buzdolabında bekletiniz.)
Üstünü süslemek için çikolata rendesi ve şam fıstığı kullandım.

Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. Zeynep Hocam, ben bu rulo pastayı denemiştim, ama böyle düzgün durmamıştı. Ee tabi becerikli birisi yapınca başka oluyor. Siteni çok beğendim, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Rulo pastanın gerçek ölçülerini vermişsiniz, bence doğrusu da bu. Pandispanyalar bardak hesabı ya da fincan hesabı ile tutmuyor.
    Elinize sağlık, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Ablacığım, harikasın. Yemek konusundaki marifetini internet ortamına taşıman çok güzel bir fikir.
    Rulo Pastadan Ereğli'ye gelince istiyorum, çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil

INSTAGRAMDAYIM

  Merhaba herkese, kısa bir süre öncesi ben de instagramdaki yerimi aldım. Bu sefer mesleki anlamda bir alan oldu, kendi uzmanlık alanım ola...