4 Şubat 2013 Pazartesi

Tarifsiz Tarifler ve Tatil

Öğrenci ve öğretmen için hem en değerli hem en nankör zaman dilimi, yarıyıl tatili...Bir haftasına başladı, ikinci haftasına bitti diyoruz, o kadar. Öncesinde çoook şey sığdırmayı düşünüp, planlar yaptığımız tatil, gelip çatttığında planları uygulamayı pek başaramıyoruz. Değil midir insanın elinde iken en gafil olduğu şeyler; sağlık ve zamandır.
Tek çocuğum varken hiçbir şeyi yetiştiremeyen ben; 2. çocuğum olduğunda, aslında boş vaktim olduğunu anladım. O halde nedir zamanı değerlendirmemize engel olan? Biz de kendimizce yarıyıl tatiline pek çok şey sığdırmaya çalışıyoruz.


Oğlum Enes Taha ile birlikte Ebru çalışması yaptık. Atölye olarak, evimizin balkonunu kulandık. Ben kolaya kaçmayıp, bir gece önceden kitre mayaladım. Sağolsun resim öğretmeni arkadaşım Huriye Durmaz öğretmişti ebru yapmayı. Yarıyıl tatilini fırsat bilip,  ben de oğlumla biraz ebru çalışması yaptım. Çok müdahale etmek istemedim, renk uyumu oğluma ait.




Gördüğünüz gibi battal ebruyu yapan oğlum, desen çalışmasına başladı bile.  Balkon biraz rüzgarlı olduğu için, montumuzu giymek zorunda kaldık.


Tatile çıkan Ablama yol azığı olarak kıymalı ve peynirli börek hazırladım. Bu börek, bu yıl ki favorilerim arasında ; kıymalı, peynirli, ıspanaklı ve pırasalı olmak üzere çeşitlerini denedim, hepsi gayet iyi sonuç verdi.




Bazen basit olan en güzelidir. Bu börek te öyle; hazır yufka, su ve sıvıyağ ile birlikte hazırlayıp, iç harcını koyduktan sonra rulo şeklinde sarıp, yaklaşık 1 saat pişiriyorum.
Her muhabbet gelip, yemeğe dayanıyor işte! Malum üç öğün hayatımızda... İki öğün olsa belki daha iyi. 




Tam buğday unundan kek denedim geçenlerde, tahminimden daha iyi oldu. Şeker miktarını yarı yarıya indirip, içine incir ve kayısı koydum.
Tam buğday unlu kekim, biraz doğaçlama bir tarif oldu, şimdilik paylaşmayı düşünmüyorum. Tarifi burada yayınlamak için en az iki kere daha yapmalıyım.



Tarifsiz tariflerimden biri de lahana salatası. Acı hem de çok acı sever eşim için geçenlerde Mado Maraş kırmızı biber aldım. Acı bu kadar bir tatlı pakette olabilirdi ancak!

Mado'ya gitmişken bu yıl çıkarmış oldukları Mado Salep aldım. Mado Salep, granül şeklinde şeklinde hazırlanmış. Toz Salebe alışmışken, granül biraz değişik geldi.

Uzun süre gönderi hazırlamayınca, bu sefer ki görsel olarak ne kadar kalabalık olmuş, kusura bakmayın. Biz tatilde böyleyiz. Tatili olanlar, olmayanlar siz nasılsınız?

1 yorum:

  1. Tatile çok şey sığdırmaya çalışmışsın. Zeynep Betül anaokulunda ebru yapıyor. Bir araya gelince artık yaparız. Bu arada ben keki çavdar unuyla çok daha lezzetli buluyorum. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil